MYYJÄN YLEISET
KÄYNTÖEHDOT B2C

Yleiset kaupankäyntiehdot

Principal Elektrik s.r.o. tuotteiden myyntiin
verkkokaupan kautta, joka sijaitsee pelek.eu ja jonka nimi on Principal Elektrik s.r.o.

Sisältö

1. Yhteystiedot

1.1 Verkkokaupan ylläpitäjä:

Principal Elektrik s.r.o.

Toimipaikka: Osadní 869/32, 17000
Praha, Tšekki

Y-tunnus: 03402614

ALV-tunnus: CZ03402614

Valtuutettu edustaja: Sergii Kryvulia

Rekisteröintituomioistuin / kaupparekisteri: Prahan kaupungin tuomioistuin Rekisterinumero: 231166

Toimipaikan osoite: Peteřska nam
2, 11000 Praha,

(jäljempänä "myyjä" tai "me")

Puhelin: +420774242766

Sähköposti: shop@pelek.eu

Asiakaspalvelu: Tarjoamme asiakastukea asiakkaillemme yllä olevassa
puhelinnumerossa ja sähköpostissa arkipäivisin klo 9.00–17.00.

2. Peruskäsitteet

2.1 Nämä yleiset kaupankäyntiehdot (jäljempänä "VOP") myyjältä
säätelevät osapuolten välisiä oikeuksia ja velvollisuuksia, jotka syntyvät
liittyen tai perustuen kauppasopimukseen (jäljempänä "kauppasopimus")

joka tehdään meidän ja kuluttajien tai liiketoimintaa harjoittavien henkilöiden
(jäljempänä "asiakas" tai "sinä") välillä Principal Elektrik s.r.o. verkkosivustolla pelek.eu.

2.2 Verkkokauppa. Myyjän verkkokauppa (jäljempänä "verkkokauppa")
toimii verkkosivustolla pelek.eu Principal Elektrik s.r.o.

2.3 Mitä voit ostaa meiltä? Verkkokaupassamme Principal Elektrik
s.r.o.
voit ostaa tuotteita, joita esittelemme ja tarjoamme. Jos tuotteeseen
tarjotaan, niin myös käyttöoikeus.

2.4 Kuka on kuluttaja? Kuluttaja on jokainen luonnollinen
henkilö, joka tekee kanssamme kauppasopimuksen muussa kuin liiketoiminnallisessa
toiminnassaan tai itsenäisessä ammatinharjoituksessa (jäljempänä "kuluttaja").
Verkkokauppa on tarkoitettu vain kuluttajille.
Myynti yrityksille ei ole mahdollista.

2.5 Digitaalista sisältöä sisältävät tuotteet. Digitaalista sisältöä
koskevat sopimukset noudattavat näitä VOP:ia soveltuvin osin, ellei toisin
ole määrätty. Digitaalisella sisällöllä tarkoitetaan digitaalisessa muodossa luotuja ja
tarjottuja tietoja.

2.6 Digitaalisia elementtejä sisältävät tuotteet. Fyysisten datan
kantajien toimitussopimukset, jotka toimivat vain digitaalisen sisällön kantajina,
noudattavat näitä VOP:ia soveltuvin osin, ellei toisin ole määrätty.
Digitaalisella sisällöllä tarkoitetaan digitaalisessa muodossa luotuja ja tarjottuja tietoja.

2.7 Sähkölaitteiden palautus. Ottaen huomioon lain 185/2001
§ 38 mukaiset velvoitteet, ilmoitamme asiakkaille, että vanhat sähkölaitteet voidaan
ilmaiseksi palauttaa hävitettäväksi osoitteeseen: Kirilovova
181, 739 21 Paskov,
.

3. Ilmoitukset asiakkaille ennen kauppasopimuksen
tekemistä

3.1 Myyjän valtuudet ja valvontaviranomaiset. Olemme
valtuutettuja myymään tuotteita liiketoimintaluvan perusteella. Liiketoimintavalvontaa
suorittaa asianomainen liiketoimintavirasto. Henkilötietojen valvontaa
suorittaa Henkilötietojen suojaamisen virasto. Tšekin kuluttajavalvontavirasto
suorittaa rajoitetussa laajuudessa valvontaa muun muassa kuluttajansuojalain
noudattamisen osalta.

3.2 Illustraatioluonne. Verkkosivustollamme näkemäsi valokuvat
ovat vain illustraatioluonteisia.

3.3 Lisäkustannukset. Emme veloita lisäkustannuksia
telekommunikaatiovälineistä (esim.

jos soitat meille, maksat vain normaalin puheluhintasi).

3.4 Kuluttajilla on oikeus peruuttaa
kauppasopimus
ilman syytä, vähintään 14 päivän ajan, joka alkaa kulua viimeistään siitä päivästä, jolloin tavara on vastaanotettu (tai
viimeisestä tuotteesta, osatoimituksesta tai viimeisestä kappaleesta, jos kyseessä on usean kappaleen kauppasopimus yhdestä tilauksesta, tai tavaran toimittamisesta useissa osatoimituksissa tai kappaleissa). Myyjä voi antaa pidemmän ajan. Ajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen, joka koskee oikeuden käyttämistä kauppasopimuksen peruuttamiseen ennen tämän ajan umpeutumista.

3.5 Kauppasopimuksen peruuttamislomake. Voit
käyttää oikeuttasi peruuttamiseen, sinun on tehtävä se
selkeästi, sähköpostitse, puhelimitse tai osoitteeseemme, tai muulla
tavalla. Voit käyttää liitettyä mallilomaketta kauppasopimuksen peruuttamiseen, mutta se ei ole pakollista.

3.6 Milloin et voi peruuttaa kauppasopimusta. Asiakas ei ole oikeutettu peruuttamaan seuraavia sopimuksia:

3.6.1 tavaroiden toimituksesta, jotka on muokattu
ja/tai luotu asiakkaan toiveiden mukaan
tai hänen henkilökohtaisesti
;

3.6.2 tavaroiden toimituksesta, joiden hinta riippuu rahoitusmarkkinoiden
vaihteluista, jotka eivät ole
meidän tahdostamme, ja jotka voivat tapahtua peruuttamisaikana;

3.6.3 tavaroiden toimituksesta, jotka hajoavat
nopeasti
, sekä tavaroista, jotka on toimituksen jälkeen sekoitettu peruuttamattomasti toisiin tavaroihin;

3.6.4 tavaroiden toimituksesta, jotka ovat tiiviissä
paketissa
, joita kuluttaja on ottanut pakkausmateriaalista
ja joita ei voida palauttaa terveyssyistä tai hygieniasyistä
sen jälkeen, kun kuluttaja on rikkonut sen, mikä pätee myös äänitallenteisiin ja tietokoneohjelmiin, jos asiakas on rikkonut niiden alkuperäisen pakkauksen;

3.6.5 majoituksesta,
tavaroiden kuljetuksesta, kuljetusvälineen vuokraamisesta, aterioista tai vapaa-ajan käytöstä, jos sopimuksen mukaan se on suoritettava tiettynä päivänä tai tietyllä aikavälillä;

3.6.6 sanomalehtien, aikakauslehtien tai lehtien toimituksesta, lukuun ottamatta tilausliiketoimintaa niiden toimittamisesta;

3.6.7 palveluiden tarjoamisesta, jos ne on toimitettu kokonaisuudessaan; maksullisessa suorituksessa,
vain jos se on aloitettu kuluttajan aikaisemmalla nimenomaisella suostumuksella ennen peruuttamisaikaa ja yrittäjä on ennen sopimuksen tekemistä ilmoittanut kuluttajalle, että suorituksen antaminen kumoaa oikeuden peruuttaa sopimus;

3.6.8 kiireellisestä
korjauksesta tai huollosta, joka on suoritettava kuluttajan nimenomaisesta pyynnöstä määrätyssä paikassa; tämä ei kuitenkaan päde muihin kuin pyydettyihin
korjauksiin tai muiden kuin varaosien toimittamiseen, jotka ovat tarpeen korjauksen tai huollon suorittamiseksi;

3.6.9 digitaalisen sisällön
toimituksesta, jos se ei ole toimitettu
aineellisella välineellä ja se on toimitettu aikaisemmalla nimenomaisella suostumuksellasi ennen
kauppasopimuksen peruuttamisajan umpeutumista ja olemme ilmoittaneet sinulle ennen kauppasopimuksen tekemistä, että tällaisessa tapauksessa sinulla ei ole oikeutta peruuttaa kauppasopimusta.

3.7 Palautettavan tavaran arvo ja siihen liittyvät
palautuskustannukset.
Suorat palautuskustannukset ovat sinun vastuullasi. Jos
palautettavan tavaran arvo ylittää 990 Kč (990,01
Kč ilman postikuluja), myyjä maksaa palautuskustannukset.

3.8 Kauppahinnan palautus. Jos
peruutat kauppasopimuksen peruuttamisaikana, olemme velvollisia palauttamaan sinulle
kauppahinnan (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jos olet valinnut toisenlaisen toimitustavan kuin myyjän tarjoama halvin standarditoimitus), ja se
palautetaan samalla maksutavalla kuin maksettaessa, ellei toisin sovita,
viimeistään 14 päivän kuluessa siitä hetkestä, kun saamme palautettavan tavaran tai meille on luotettavasti todistettu sen lähettäminen. Tästä palautuksesta ei veloiteta sinulta mitään maksua. Jos emme saa tavaraa takaisin, meillä on oikeus olla palauttamatta sinulle kauppahintaa.

3.9 Palautettavan tavaran lähetysosoite. Palautustarra on yleensä saatavilla käyttäjätilillä pelek.eu:ssa. Jos emme ole toimittaneet palautustarraa, käytä tavaran lähettämiseen tätä osoitetta Kirilovova 181, 739 21 Paskov, . Voit myös ottaa meihin yhteyttä sähköpostiosoitteeseen shop@pelek.eu
tai puhelinnumeroon 601548120 varmistaaksesi oikeutesi tavaran palautukseen ja sopiaksesi
yksilöllisestä menettelystä.

3.10 Lahja. Jos tavaran mukana
asiakkaalle annetaan lahja, lahjakauppasopimus meidän ja asiakkaan välillä
on tehty ehdolla, että jos asiakas tai me peruutamme kauppasopimuksen,
lahjakauppasopimus kyseisen lahjan osalta lakkaa olemasta voimassa ja asiakas on velvollinen palauttamaan lahjan yhdessä tavaran kanssa.

4. Kauppasopimuksen tekemisprosessi

4.1 Tilaamisen luominen. Asiakas voi
valita yhden tai useamman tuotteen lisäämällä ne virtuaaliseen ostoskoriin,
jossa asiakas voi tarkastella valittuja tuotteita, muuttaa niiden määrää tai poistaa ne
ostoskoriasta. Painamalla "Kassa"-painiketta asiakas pyytää
syöttämään tietoja toimituksesta ja valitsemaan maksutavan. Ennen tilauksen loppuunsaattamista asiakkaalle annetaan mahdollisuus tarkistaa ja muuttaa tietoja, jotka hän on
syöttänyt tilaukseen, sekä asiakastietoja. Klikkaamalla "Maksettava tilaus"-painiketta
tilausprosessi on valmis ja kauppasopimus on solmittu.

4.2 VOP:n hyväksyminen. Tilaamalla
vahvistat, että olet tutustunut ja hyväksyt nämä VOP:t ja tietosuojakäytäntömme.

4.3 Allekirjoittajan suostumus alaikäiseltä asiakkaalta. Jos alaikäinen asiakas tekee ostoksia verkkokaupassamme,
se edellyttää hänen laillisen edustajansa ennakkosuostumusta.

4.4 Tuotteiden ominaisuudet. Asiakkaan on
tutustuttava ennen tilauksen loppuunsaattamista tuotteiden ominaisuuksiin, tyyppiin ja suositeltuun
käyttötapaan. Tilauksen tekemällä asiakas vahvistaa, että hän on
tutustunut näihin tietoihin ja ymmärtää ne.

4.5 Tilausvahvistus. Myyjä
vahvistaa asiakkaan tilauksen vastaanottamisen lähettämällä asiakkaalle tilausvahvistuksen
sähköpostitse. Tämä tilausvahvistus on vain tiedoksi
asiakkaalle, että tilaus on vastaanotettu ja käsitellään, viimeistään 2
työpäivän kuluessa asiakkaan tilauksen tekemisestä. Kauppasopimus on jo
solmittu, kun painat "Maksettava tilaus"-painiketta.

4.6 Sopimuskieli. Sopimuskieli on tšekki.

4.7 Kauppasopimuksesta johtuvat velvoitteet. Kauppasopimuksen tekemisen myötä sitoudumme toimittamaan ostetut tuotteet ja mahdollistamaan sinulle omistusoikeuden
saamisen tuotteisiin. Sinä sitoudut kauppasopimuksen tekemisen myötä ottamaan tuotteet
vastaan ja maksamaan meille tuotteiden hinnan.

4.8 VOP:n kopio ja peruuttamislomake. Asiakas saa kopion solmitusta kauppasopimuksesta, eli ajantasaisen
version näistä VOP:ista. Kuluttaja-asiakas saa myös lain mukaisen peruuttamislomakkeen kauppasopimuksesta.

5. Tuotteiden hinta ja maksutavat

5.1 Hinta. Kaikki tuotteiden hinnat ilmoitetaan Tšekin kruunuissa (Kč) ja
ne sisältävät ALV:n.

5.2 Maksuvaihtoehdot. Tuotteiden hinnan maksutavat
ja mahdolliset toimituskustannukset löytyvät myös myyjän kuvaussivulta. Pidätämme oikeuden olla tarjoamatta asiakkaalle osittaista maksutapaa tietyissä tapauksissa.
Asiakkaalla on mahdollisuus:

5.2.1 PayPal (Asiakas
ohjataan PayPaliin, jossa hän maksaa kauppahinnan PayPal-tililtään ja
PayPalin käyttöehtojen mukaisesti, jotka ovat saatavilla osoitteessa https://www.paypal.com)

5.2.2 Korttimaksu

5.2.3 Pankkisiirto tai
välitön pankkisiirto

5.2.4 Apple Pay, Google Pay

5.3 Epätodellinen tuotehinta. Jos
näytetään epätodellista hintaa, joka on 0 Kč tai näytetään erittäin markkinahinnan alapuolella olevaa hintaa, jolloin
markkinahinnan alapuolella oleva hinta on sellainen, joka on alle meidän ostohintamme, pidätämme oikeuden poistaa tämä tuote
tehdystä kaupasta. Sinulle ilmoitetaan tästä sähköpostitse.

5.4 Laskun muoto. sähköisesti, ja se lähetetään sähköpostiisi.

5.5 Kauppahinnan täydellinen maksaminen. Pidätämme
oikeuden asiakkaiden omistusoikeuden tuotteisiin, kunnes kauppahinta on maksettu kokonaan
soveltuvan kauppasopimuksen mukaan.

6. Tuotteiden toimitus ja täyttöpaikka

6.1 Tuotteiden toimitus. Tavarat toimitetaan
toimitusaikana, joka on ilmoitettu kyseiselle tuotetyypille. Sitoudumme aina toimittamaan tavarat
viimeistään 30 päivän kuluessa. Ilmoitamme aina kaikista muutoksista toimitusaikaan.
Yhdessä kauppahinnan kanssa sinun on maksettava myös mahdolliset kustannukset, jotka liittyvät
tuotteiden pakkaamiseen ja toimitukseen sovitussa määrässä, sekä valitun maksutavan lisämaksu. Ellei toisin ole nimenomaisesti ilmoitettu, kauppahintaan sisältyvät myös toimituskustannukset. Ennen kauppasopimuksen tekemistä sinulle ilmoitetaan
lopullisesta hinnasta, joka sisältää pakkaus- ja kuljetuskustannukset.

6.2 Toimitusosoite. Tavarat toimitetaan osoitteeseen, jonka asiakas ilmoittaa
tilauksessa.

6.3 Toimitustapa. Asiakas voi valita
tuotteiden toimitustavan mihin tahansa osoitteeseen, joka on ilmoitettu tilauksessa.

6.4 Toistuva toimitus ja siihen liittyvät kustannukset.
Jos on tarpeen toimittaa tavaroita toistuvasti
tai muulla tavalla kuin mitä on määrätty tilauksessa, olet velvollinen maksamaan kustannukset,
jotka liittyvät tavaroiden toistuvaan toimitukseen tai muihin toimitustapoihin.

6.5 Tavaran vastaanotto. Tavaran vastaanottamisen hetkellä
asiakkaalle siirtyy tavaroiden vahingoittumisen ja sattumanvaraisen
laadun heikkenemisen riski. Jos asiakkaan on pitänyt vastaanottaa tavara kuljetusliikkeeltä,
siirtyy

riski
sattumanvaraisesta tuhoutumisesta ja sattumanvaraisesta laadun heikkenemisestä ostetusta tavarasta asiakkaalle
hetkellä, jolloin hänelle on annettu mahdollisuus käsitellä tavaraa, ei kuitenkaan aikaisemmin kuin
ilmoitetussa toimitusajassa.

6.6 Asiakkaan velvollisuus tavaran vastaanotossa. Vastaanottaessasi
tavaraa sinun on tarkistettava se ja varmistettava sen ominaisuudet
(erityisesti, että olet saanut oikean tuotetyypin, että tuotteella on sovittu laatu,
että pakkaus sisältää kaiken, mitä ohjeiden mukaan sen tulisi sisältää). Jos lähetys on näkyvästi vahingoittunut kuljetuksessa, asiakkaan on
velvollisuus olla vastaanottamatta tällaista lähetystä kuljetusliikkeeltä lainkaan. Emme vastaa kuljetusliikkeen aiheuttamista vahingoista,
eikä myöhästyneistä toimituksista, riippumatta siitä, mikä syy viivästykseen on.

6.7 Myyjälle aiheutuvat vahingot tavaran vastaanottamatta jättämisestä. Jos asiakas ei vastaanota tavaraa sen toimituksen aikana,
tavara palautuu myyjälle ja samalla asiakas ei peruuta kauppasopimusta 14 päivän kuluessa tavaran epäonnistuneesta toimituksesta,
myyjällä on oikeus vaatia asiakkaalta kuljetusliikkeen veloittamia kustannuksia tavaran palauttamisesta myyjälle. Tämä kustannus edustaa myyjälle
vahinkoa, joka on aiheutunut asiakkaan laillisten velvoitteiden rikkomisesta.

7. Oikeudet virheellisestä suorituksesta

7.1 Virheellinen suoritus. Tämä osa VOP:ista säätelee
oikeuksia ja velvollisuuksia virheellisen suorituksen osalta myynnissä
tuotteita meidän ja asiakkaan välillä.

7.2 Milloin reklamoida virheellistä tuotetta. Virheistä tuotteessa
on ilmoitettava meille viipymättä sen jälkeen, kun virhe on ilmennyt. Muussa tapauksessa tuomioistuin ei myönnä sinulle oikeutta virheelliseen
suoritukseen. Sinulla on oikeus ilmoittaa virheestä, joka ilmenee kuluttajatuotteessa, 24 kuukauden kuluessa tämän tuotteen vastaanottamisesta.
Tätä ei sovelleta tuotteisiin, joissa pakkauksessa, etiketissä, liitteessä tai mainoksessa on muiden lakien mukaan ilmoitettu käyttöaika.
Tässä sovelletaan laatuvakuutusta
(sopimusvakuutus).

7.3 Entä 24 kuukauden kuluttua? 24 kuukauden kuluttua
virheiden ilmoittaminen ei ole enää mahdollista. Jos se on mahdollista kyseiselle
tuotteelle, tätä aikaa pidennetään ajalla, jolloin et ole voinut käyttää tuotetta,
koska se oli oikeutetussa reklamaatioprosessissa. Vaikka pyrimme aina käsittelemään
reklamaatiot tyytyväisyytesi mukaan, joidenkin tuotteiden osalta on käsiteltävä ohjeiden mukaan, jotka on ilmoitettu pakkauksessa/etiketissä/tuotteen liitteessä – muussa tapauksessa tuote vahingoittuu.

7.4 Sopimusvakuutus. Jos kyseiselle
tuotteelle on myönnetty vapaaehtoinen sopimusvakuutus, joka on pidempi kuin 24 kuukautta tuotteen vastaanottamisesta, voit ilmoittaa virheistä tuotteessa tämän ajan.
Aika pidennetään ajalla, jolloin et ole voinut käyttää tuotetta, koska se oli oikeutetussa reklamaatioprosessissa.

7.5 Oletus, että tuote on virheellinen. Jos virhe ilmenee
12 kuukauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, oletetaan, että tuote oli
virheellinen jo vastaanottaessa, ellei me todista toisin.

7.6 Mitkä virheet eivät ole meidän vastuullamme? Emme vastaa
sinulle virheistä seuraavissa tapauksissa: 7.6.1 jos virhe on tuotteessa vastaanottaessa ja
tämän virheen vuoksi on sovittu alennus kauppahinnasta,

7.6.2 virhe on syntynyt
tuotteessa kulumisesta, joka johtuu tavanomaisesta käytöstä, tai se johtuu tuotteen luonteesta,

7.6.3 se on aiheutettu sinusta ja syntynyt väärästä varastoinnista, väärästä
huollosta, sinun toimenpiteistä tai mekaanisesta
vahingoittumisesta
, kaikki nämä olosuhteet, jotka eivät vastaa lämpötilan,
pölyn, kosteuden, muiden ympäristötekijöiden olosuhteita, ja on näin ollen suoraan meidän tai valmistajan
määrittämät (yleensä liitteessä / tuotteen etiketissä), tai se johtuu
lakisääteisistä vaatimuksista,

7.6.4 tuote, joka on asiakkaan
muokkaama ja virhe on syntynyt tämän muokkauksen seurauksena,

7.6.5 tuotteen käytöstä olosuhteissa, jotka eivät vastaa lämpötilan, pölyn, kosteuden,
kemiallisten ja mekaanisten ympäristövaikutusten olosuhteita, jotka on suoraan myyjän tai
valmistajan määrittämiä, tai se johtuu lakisääteisistä vaatimuksista,

7.6.6 virhe on syntynyt ulkoisen
tapahtuman seurauksena, joka on meidän vaikutusvaltamme ulkopuolella (esim. luonnonkatastrofi).

7.7 Mitä minun pitäisi tehdä virheen ilmoittamiseksi? Virheellisten tuotteiden oikeuksien käyttämiseksi ota meihin yhteyttä käyttäjätilisi kautta pelek.eu:ssa, jonka perusteella otamme sinuun yhteyttä ja sovimme seuraavista
menettelyistä. Voit myös ottaa meihin suoraan yhteyttä sähköpostiosoitteeseemme.

7.8 Reklamaation vastaanottamisen vahvistus. Reklamaatio-oikeuden ilmoittamisen jälkeen
otamme sinuun yhteyttä 2 työpäivän kuluessa.
Reklamaation ilmoittamisen hetki on se hetki, jolloin saamme sinulta tiedot
reklamoitavasta tuotteesta.

7.9 Reklamoidun tavaran palautus myyjälle. Tavara
on palautettava täydellisenä, vahingoittumattomana (lukuun ottamatta reklamoitua virhettä), ihanteellisesti
alkuperäisessä vahingoittumattomassa pakkauksessa, jotta voimme noudattaa hyviä
hygieniakäytäntöjä. Virheen poistamiseksi otamme tavaran omalla kustannuksellamme.
Olemme yhteydessä sinuun sopiaksemme seuraavista menettelyistä.

7.10 Vahvistus. Reklamoidun tavaran vastaanottamisen jälkeen lähetämme sinulle vahvistuksen reklamaation vastaanottamisesta ja sen sisällöstä valitsemaasi sähköpostiosoitteeseen.

8. Reklamaation käsittelytavat ja päättäminen

8.1 Mitä oikeuteni vaikuttavat. Sinulla on
oikeus vaatia syntyneen virheen poistamista.
Valintasi mukaan voit valita:

8.1.1 tuotteen korjaamisen; 8.1.2 uuden tuotteen toimittamisen; tai

8.1.3 puuttuvan osan toimittamisen.

Sinun puoleltasi tämä ei saisi olla
kohtuuttoman vaativa pyyntö. Jos tuotteen korjaaminen aiheuttaa meille merkittäviä
vaikeuksia tai se ei ole kohtuullinen pyyntö tuotteen arvon ja virheen merkityksen huomioon ottaen, ilmoitamme siitä sinulle. Samoin toimimme, jos arvioimme pyyntösi
uudesta tuotteesta kohtuuttomaksi ottaen huomioon tuotteen virheen tai arvon.

8.2 Jos kyseessä on
merkittävä kauppasopimuksen rikkominen.
Jos virhe on merkittävä
kauppasopimuksen rikkominen, sinulla on oikeus
peruuttaa
kauppasopimus tai vaatia
kohtuullista alennusta kauppahinnasta
tuotteelle.

8.3 Milloin on mahdollista vaatia kauppahinnan palautusta? Joissakin tilanteissa on mahdollista peruuttaa kauppasopimus ja vaatia kauppahinnan
palautusta. Tämä ei ole mahdollista, jos tuotteen virhe ei ole merkittävä. Mitkä ovat
tilanteet, jolloin voit peruuttaa kauppasopimuksen ja vaatia kauppahinnan palautusta:

8.3.1 kieltäydymme poistamasta tuotteen virhettä
tai emme ole korjanneet tätä virhettä kohtuullisessa ajassa;

8.3.2 meidän ilmoituksemme tai muu olosuhde osoittaa, että virhettä ei poisteta
kohtuullisessa ajassa tai ilman merkittäviä vaikeuksia ostajalle;

8.3.3 tuotteen virhe ilmenee
toistuvasti; tai

8.3.4 kyseessä on merkittävä kauppasopimuksen rikkominen.

8.4 Milloin on edelleen mahdollista vaatia kohtuullista alennusta
kauppahinnasta?
Joissakin tilanteissa voit edelleen vaatia kohtuullista
alennusta kauppahinnasta. Tämä ei ole mahdollista, jos tuotteen virhe ei ole merkittävä.
Mitkä ovat tilanteet, jolloin voit vaatia kohtuullista alennusta kauppahinnasta?

8.4.1 kieltäydymme poistamasta tuotteen virhettä
tai emme ole korjanneet tätä virhettä kohtuullisessa ajassa;

8.4.2 meidän ilmoituksemme tai muu olosuhde osoittaa, että virhettä ei poisteta kohtuullisessa ajassa tai ilman merkittäviä vaikeuksia ostajalle;

8.4.3 tuotteen virhe ilmenee
toistuvasti; tai

8.4.4 kyseessä on merkittävä kauppasopimuksen rikkominen.

8.5 Sinun on ilmoitettava meille, miten haluat käsitellä reklamaatiota. Sinun
on ilmoitettava meille, mitä oikeutta virheellisestä suorituksesta olet valinnut, ja tämä on tehtävä
virheen ilmoittamisen yhteydessä tai viipymättä virheen ilmoittamisen jälkeen. Tehtyäsi valinnan
et voi muuttaa sitä ilman suostumustamme; tämä ei päde, jos vaadit
virheen korjaamista, joka osoittautuu korjaamattomaksi.

8.6 Alkuperäisen tuotteen palautus. Reklamaation käsittelyssä, kun toimitetaan uusi tuote, sinun on palautettava alkuperäinen tuote,
(ellei toisin sovita). Uuden tuotteen toimittamista ei voi vaatia asiakkaalta (eikä hän voi myöskään peruuttaa kauppasopimusta), jos hän ei voi palauttaa tuotetta siinä kunnossa, jossa se on vastaanotettu. Tämä ei päde, jos olet käyttänyt tuotetta ennen virheen ilmenemistä
tai jos tuotteen tila on muuttunut virheen selvittämisen aikana. Lisäksi, jos ilman sinun syytäsi tuotetta ei voida palauttaa alkuperäisessä kunnossa.

8.7 Milloin reklamaatioprosessi päättyy? Reklamaatioprosessi päättyy 3 viikon kuluessa virheellisten oikeuksien käyttämisestä, ellei toisin sovita.

8.8 Reklamaation päättäminen. Jos reklamoitu tuote on lähetetty meille kuljetusliikkeen kautta, se lähetetään automaattisesti takaisin osoitteeseesi reklamaation käsittelyn jälkeen
yhdessä vahvistuksen kanssa käsittelyn päivämäärästä ja tavasta, mukaan lukien vahvistus korjauksen suorittamisesta ja reklamaation keston ajasta,
mahdollisesti myös syy reklamaation hylkäämiselle.

8.9 Velvollisuus vastaanottaessasi reklamoitua tavaraa.
Sinun on myös tarkistettava reklamoidun tavaran täydellisyys vastaanottaessasi, erityisesti että lähetys sisältää kaiken, mitä sen tulisi sisältää. Myöhempiä väitteitä ei enää oteta huomioon.

9. Henkilötietojen suojaaminen

9.1 Henkilötietojen käsittelykäytännöt. Lisätietoja siitä, mitä henkilötietoja käsittelemme, miten, mihin tarkoitukseen ja kuinka kauan niitä käsitellään, löydät tietosuojakäytännöistämme.

10. Ylivoimainen este

10.1 Mikä on ylivoimainen este. Ylivoimaiseksi esteeksi näiden VOP:n tarkoituksia varten katsotaan mikä tahansa este, joka on syntynyt riippumatta meidän tahdostamme ja estää meitä täyttämästä velvoitteitamme, jos ei voida kohtuudella
olettaa, että olisimme voineet estää tämän esteen tai sen seuraukset. Vastuuvapauden
vaikutukset rajoittuvat vain siihen aikaan, kun este on voimassa, johon nämä vaikutukset liittyvät.

11. Vaihtoehtoinen riidanratkaisu

11.1 Oikeudellinen riidanratkaisu. Kuluttajariitojen oikeudellinen ratkaiseminen kauppasopimuksesta kuuluu Tšekin kuluttajavalvontavirastolle, jonka osoite on Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Y-tunnus: 000 20 869,
verkkosivusto: https://adr.coi.cz/cs. Verkkoriidanratkaisualustaa
osoitteessa https://ec.europa.eu/consumers/odr
voidaan käyttää riitojen ratkaisemiseen myyjän ja asiakkaan välillä kauppasopimuksesta.

11.2 Euroopan kuluttajakeskus Tšekki. Euroopan
kuluttajakeskus Tšekki, jonka osoite on Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2, verkkosivusto: https://evropskyspotrebitel.cz
on yhteyspiste Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) nro 524/2013 mukaisesti, joka koskee kuluttajariitojen verkkoratkaisua ja asetuksen (EY) nro.
2006/2004 ja direktiivin 2009/22/EY (asetuksen kuluttajariitojen verkkoratkaisusta).

11.3 Valitukset. Ennen kuin aloitat
oikeudellisen riidanratkaisun, suosittelemme ottamaan yhteyttä sähköpostiosoitteeseemme shop@pelek.eu. Pyrimme aina ensin ratkaisemaan syntyneen
riidan sovinnollisesti. Valituksesi
käsitellään viimeistään 2
työpäivän (48 tunnin, tämä aika voi pidentyä työpäivien ja
juhlapyhien vuoksi, jotka ovat yleisiä Tšekin tasavallassa).

12. Loppuosio, mukaan lukien
soveltuva laki ja tuomioistuimen toimivalta

12.1 Velvoite kunnioittaa kuluttajien oikeuksia. Jos
näiden VOP:n määräykset ovat ristiriidassa kuluttajansuojalainsäädännön kanssa, laki on ensisijainen ja sitoudumme noudattamaan sitä.

12.2 Voimattomat tai tehoton VOP:n määräys. Jos jokin VOP:n määräys on voimaton tai tehoton, tai siitä tulee sellainen, niin
voimattomien määräysten sijasta tulee voimaan määräys, jonka merkitys on mahdollisimman lähellä voimattomia.
Voimattomuus tai tehottomuus yhdestä määräyksestä ei vaikuta muiden määräysten voimassaoloon.

12.3 Oikeusjärjestys. Jos kansainvälinen elementti on olemassa,
sovimme, että oikeussuhteemme määräytyy Tšekin tasavallan oikeusjärjestyksen mukaan, pois lukien kaikki ristiriitaiset normit, jotka viittaavat muuhun oikeusjärjestykseen. Tällä oikeusvalinnalla ei kuitenkaan saa rajoittaa kuluttajan suojaa, jonka hän saa oman asuinmaansa oikeusjärjestyksen määräyksistä. Sopimuspuolet sopivat, että
ilmoittavat nimenomaisesti Yhdistyneiden kansakuntien kansainvälisiä tavarakauppasopimuksia koskevan yleissopimuksen soveltamisen.
Asetuksen Rooma I artiklan 6 kohdan 2 mukaan aina sovelletaan pakottavia oikeusnormeja,
jotka olisivat sovellettavissa ilman tätä lauseketta.

12.4 Riidat ja tuomioistuimen toimivalta. Sopimuspuolet sopivat lisäksi, että mahdollisten riitojen ratkaisemiseksi kauppasopimuksesta, jossa on
kansainvälinen elementti, ovat aina toimivaltaisia tuomioistuimet meidän kotipaikassamme. Tämä ei vaikuta kuluttajien oikeuksiin erityisten lakimääräysten mukaan.

12.5 Jos sovimme erilaisista ehdoista kauppasopimuksen tekemisessä. VOP:n määräykset ovat olennainen osa kauppasopimusta.
Poikkeavat määräykset VOP:sta voidaan sopia kauppasopimuksessa. Poikkeavat sopimukset
kauppasopimuksessa ovat etusijalla VOP:n määräyksiin nähden.

12.6 VOP:n lukemisen tarpeellisuus kauppasopimuksen tekemiseksi. VOP:n lukeminen on vapaaehtoista, ilman niiden lukemista valitettavasti
ei voida tehdä kauppasopimusta.

12.7 VOP:n voimassaolo. Nämä VOP ovat voimassa 01.01.2024 ja kumoavat aikaisemmat kaupankäyntiehdot.